Keby Gates vyrábal autá Na nedávnom pocítacovom veltrhu Bill Gates prirovnal pocítacový biznis k obchodovaniu s autami. Doslova tam povedal: "Keby sa General Motors (GM) venoval technologickému výskumu v takom rozsahu ako my, ludia z pocítacovej brandze, jazdili by sme dnes v autách za 25 dolárov, ktoré majú spotrebu styri litre na 1500 kilometrov." Ako odpoved na to vydala spolocnost GM nasledovnú odpoved: "Keby General Motors vyvíjal technológiu rovnako ako Microsoft, autá by mali takéto vlastnosti: - Havarovali by bezdôvodne najmenej 2x denne - Zakazdým, ked by natreli na cestách nové biele ciary, museli by si vodici kúpit nové autá - Pokojne by sa mohlo stat, ze by ich stvorkolesový milácik "zamrzol" na dialnici a ani by nevedeli preco - Uz pri jednoduchých manévroch, ako napríklad odbocenie vlavo, by pravidelne "skapínal" motor a auto by odmietalo nastartovat - Do bezného auta by sa vosla iba jedna osoba, pre viac ludí by bolo ptrebné zriadit si typ "van" 95,98 alebo "NT" - Macintosh by medzitým byrobil dokonale dizajnovo spracované vozidlo na slnecnú energiu, ktoré by bolo spolahlivejsie, pätkrát rýchlejsie a dvakrát jednoduchsie na riadenie, ale vdaka vsadeprítomnej reklame na autá Microsoftu by ho uzívalo len pät percent vodicov - Olejové, benzínové, teplotné a brzdové signálne svetielka by boli nahradené jediným signálom oznacujúcim "celkový problém auta" - restart (nastartuj znova) - Nové sedadlá by sa hodili iba ludom s rovnakou velkoustou pozadia - Airbag by sa vás pri náraze opýtal: "Ste si skutocne istý, ze ma chcete pouzit?" a az potom by zacal fungovat. - Auto by vás nevpustilo do vnútra tak dlho, pokial by ste aspoo desatkrát nezopakovali odomykací manéver - Zakazdým, ked by sa objavil nový model auta, uzívatel by sa musel znovu a znovu ucit riadit pretoze ziadny zo starých manévrov by pri novom type nefungoval rovnako - Na vypnutie motora by sa pouzívalo tlacidlo Start